Shell Eco-marathon 2012
Overview

Innovative studerende

Igen i 2012 hjalp Rubisco, Dansk Shell med at skabe maksimal opmærksomhed omkring Shell Eco-marathon. En årlig event, der samler tusinder af studerende fra universiteter og tekniske skoler i hele Europa. Her er målet at designe og bygge biler, der kører voldsomt langt på, hvad der svarer til en liter benzin.

Rubisco var kreativ motor for PR og stod for udarbejdelse af pressematerialer, pressehåndtering. Rubisco stod også for proaktiv mediekontakt i bestræbelserne på at eksponere de danske deltagere fra DTU og Aalborg Universitet samt selve begivenheden, Shell Eco-marathon, bredt i danske medier.

PR-kampagnen var en stor succes med 121 unikke artikler, gentagende radiointerviews og flere indslag i TV, herunder DR Nyheder og TV2's Go’aften Danmark.

  • Services : PR-strategi, projektledelse, kreativ sparring, mediedialog, tekstforfatning
  • Kunde : Dansk Shell
  • Project's Link : Se indslag i Go'aften Danmark

Samlet set genererede Rubiscos kampagne redaktionel omtale til en værdi af cirka fem millioner DKK, ...

Cases