Shell Eco-marathon 2013
Overview
Rubisco stod igen i 2013 for planlægning og eksekvering af Dansk Shell PR-kampagne op til, under og i kølvandet på Shell Eco-marathon. Over et forløb på fem måneder sikrede PR-arbejdet høj medieopmærksomhed og løbende redaktionel omtale af de deltagende ingeniørstuderende fra DTU, Aalborg Universitet og Aarhus Universitet såvel som det 29. årlige økoløb i Rotterdams gader.
Årets Shell Eco-mararthon havde et rekordstort antal medrejsende danske medier, herunder Børsen, Ingeniøren, FDM Motor og TV2 Lorry. Samlet set sikrede PR-indsatsen omkring Shell Eco-marathon 2013 unik, redaktionel omtale til en estimeret værdi af mere end 7 millioner kroner.
Kampagnen resulterede i over 90 artikler i dagblade, regionale aviser, motormedier og distriktsblade samt indslag i TV2 Lorry, TV2 Nord, Go'Aften Danmark og P3 og P4 nyhederne.
  • Services : PR-kampagne, mediedialog, projektledelse, tekstforfatteri
  • Kunde : Dansk Shell
  • Project's Link : TV2 Lorry 28. maj 2013

Rubiscos forståelse for vores forretning og for Shell Eco-marathon giver kontant afkast og ekstrem høj Retur on Investment.

Cases