Danmark fik nyt fødevaremarked
Overview
I maj 2015 åbnede den nye MENY-kæde 118 fødevaremarkeder herhjemme. Dermed fik de danske forbrugere en helt ny og ambitiøs supermarkedskæde, mens de etablerede aktører nu skulle forholde sig til en stærk aktør, som kan og vil mere på fødevarer, ferskvarer, god og fagbetjent service og vin.
Rubisco stod som betroet rådgiver for PR-strategi og eksekvering af den landsdækkende kampagne over for medierne, som aktiverede landets MENY-købmænd og satte MENY effektivt på danskernes dagsorden.
Med over 400 artikler i aviser og onlinemedier suppleret af TV og radioindslag på nationale og regionale stationer bragede MENY gennem lydmuren. Efter en måneds med stærkt PR-tryk havde mere end 20 millioner seere, læsere og lyttere mødt MENY. Og med en annonceværdi på 7,9 millioner sikrede PR-indsatsen en ekstremt høj return on investment.

Cases